Lopšelio-darželio „Berželis“ bendruomenė paminėjo Žemės dieną, kurios tikslas buvo formuoti pozityvias gamtosaugines, ekologines vertybines nuostatas, skiepyti meilę gamtai.
Visus susirinkusius su pavasariu, atbundančia gamta, su pirmaisiais pavasario žiedais, kurie nedrąsiai skleidžiasi, su Žemės diena pasveikino projekto rengėjos ir organizatorės logopedė-spec. pedagogė Sandra Radavičienė ir neformaliojo ugdymo mokytoja Vaida Dambrauskienė. Jos visą savaitę kvietė darželio vaikus į renginius, organizavo įvairias veiklas, skatinančias vaikų saviraišką, kūrybiškumą. Prisiminę pirmąsias pavasario gėles, jų pavadinimus, vaikai pakviesti padaryti po gėlę ir jomis papuošti darželio kiemą, tvoras. Puošė ne tik gėlėmis iš antrinių žaliavų, bet ir gražiausius posmus apie jas deklamavo.
Antrą pirštuką vaikai lenkė įvardindami antradienį ir sulaukę paukštelių dienos. Darželio paukšteliai (organizatorės, persirengusios varnomis) supažindino vaikus su parskridusiais paukščiais, klausėsi jų balsų, pamėgdžiojo, aiškino skiriamuosius išorinius bruožus, gyvenimo būdą, darė grįžusių paukščių maketus. Vaikai kvietė paukštelius apsigyventi įstaigos kieme iškeltuose inkilėliuose.
Mažieji buvo maloniai nustebinti Vabaliukų dieną, kai gyvos „boružėlės“ pakvietė vaikus pažiūrėti edukacinio filmuko apie vabaliukų, skruzdėlyčių gyvenimą. Iš antrinių žaliavų ugdytiniai, padarę po „dievo karvytę“, jas apgyvendino darželio kieme.
,,Žuvytės”, renginio organizatorės, pakvietė vaikus pažiūrėti animacinio filmuko-pasakos „Auksinė žuvytė“ ir taip priminti vaikams apie elgesį prie upių, ežerų. Pilni emocijų ir įspūdžių, talkinant pedagogams, iš antrinių žaliavų, mažieji padarė žuvytes ir jas „paleido“ darželio ,,upėje‘‘. Smagiai nusiteikę vaikai irklavo valtelę, aplankė Lietuvos upes, ežerus, įvardijo sutiktas žuvis.
Darželio priešmokyklinukai parodė sceninį vaizdelį „Pavasaris miške“. Jie mokė draugus gražių elgesio taisyklių gamtoje. Susikaupę vaikai rašė „laišką Žemei“. Parašytus garsiai skaitė savo draugams, po to laiškelius iškabino įstaigos kieme. Visas išsakytas vaikų mintis „Paštininkas“ užrašė dideliame popieriaus lape, kurį „oro balionas“ išskraidino Žemei. Atvykęs paštininkas atnešė vaikams siuntinį, kuriame buvo jiems skirtos dovanos.
Visa savaitę vykusi veikla padėjo sužadinti vaikų smalsumą, aktyvumą, kūrybiškumą. Šis projektas dar nesibaigė. Jo pabaiga ir nenumatyta, nes formuoti ekologines nuostatas, ugdyti atsakomybę už viską, kas gyva Žemėje, yra svarbu ir labai prasminga. Tad ši veikla sėkmingai integruojama į visą vaikų ugdymo procesą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Danutė Tikniuvienė