Darželyje stengiamės gyventi nuostata, kad visi esame skirtingi, visi esame unikalūs, savaip stiprūs, savaip silpnesni. Mokomės įsiklausyti į mažo žmogaus poreikius, jausmus, suprasti jį. Labai svarbu kokiomis akimis matome vaiką, jei matome jį kaip silpną ir ribotą, tai ir elgsimės su juo atitinkamai ir vaikui bus sunkiau skleistis, sunkiau pritapti, jaustis pilnaverčiu. Iš tarptautinių mokymų parsivežta svarbi idėja, jog darbuotojų, ugdytojų gebėjimas būti pusiausvyroje, emociniame balanse, nusiraminti ir kurti ryšį įveikia iš pažiūros neįveikiamus, nepasiekiamus dalykus. Mes nežinome su kokia emocija vaikas kas ryta ateina į darželį. Ką jis vakar vakare patyrė ar pamatė, kaip prasidėjo jo rytas namuose. Mokomės pasiruošti dienai darželyje, padedant vaikui sugrįžti į pusiausvyrą. Tai darome kvėpavimo pratimų, jogos pagalba, specialiai tam įrengtuose grupės emocijų erdvėse, lauke.
Mokomės daugiau veikti nei kalbėti, pasakoti istoriją, rodyti pavyzdį. Stengiamės, kad vaikai būtų laisvi kurti, patirti, atrasti, neabejotų savo prigimtinėmis galiomis ir unikaliais gebėjimais, tuo pačiu mokėtų nusiraminti ir padėti sau iškilus bendravimo ar tiesiog emociniams sunkumams. Mokome atrasti savo asmeninį 5 pagalbos elementų modelį, kuris kiekvienam yra individualus. Vienam padeda kvėpavimas, kitam apsikabinimas, trečiam pabuvimas vienumoje ir tyloje, dar kitam piešimas ar konstravimas. Siekiame sukurti tam reikalingas erdves ir ugdyti savyje jautrumą kito skirtybėms.
https://drive.google.com/file/d/1oH2ZthTTKxV0cPDhaapfSmdkMiLkiVKJ/view?usp=sharing
Veikla finansuojama Europos sąjungos lėšomis. Ersamus+ KA1 projektas „Žinoti daugiau: specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas“ Projekto laikotarpis nuo 2020-11-01 iki 2021-10-31