Darželio pedagogai pirmą kartą įgyvendina tarptautinę Erasmus+ KA1 mobilumo programą tema „Žinoti daugiau: specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas“, kurios metu tobulina savo kompetencijas tarptautinių mobilumų veiklose.
Įgyvendinant programą, birželio 17-21 d. lopšelio-darželio „Berželis“ socialinė pedagogė, neformaliojo ugdymo mokytoja Sonata Janauskienė ir įstaigos direktorė Onutė Raščiuvienė dalyvavo Ispanijoje, Sevilijos mieste vykusiuose euroMind iDevelop mokymuose “All children are special“. Mokymų lektorė – psichologė Ana Aurora Carassco Garcia. Mokymų metu išskirtos pagrindinės idėjos, kuriomis pedagogai, tėvai, vadovai ir kiti žmonės turėtų vadovautis, norint sėkmingai gyventi, kurti, dirbti bei būti emociškai intelektualūs. Svarbu pabrėžti, kad šios lektorės mintys, mokymų sistema paremta asmeniniu tobulėjimu, savo jausmų, elgesio, minčių suvokimu. Emocinis intelektas ypač reikšmingas tiek kasdienybėje, tiek darbiniuose santykiuose su ugdytiniais, pavaldiniais, vadovais. Norint tinkamai, efektyviai dirbti su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, spręsti jų problemas, kylančias dėl įvairių sutrikimų fiziniame ir emociniame lygmenyje, visų pirma turime suvokti savo biologinę, socialinę, sisteminę prigimtį. Tuomet galime išmokti tinkamai funkcionuoti ir būti laimingi ir šią informaciją sėkmingai perduoti savo ugdytiniams, šeimos nariams, pavaldiniams.
Mokymų metu dalyvės turėjo galimybę pamatyti teatro pasirodymą „Castigo de dios“, kuriame vaidina žmonės turintys Dauno sindromą. Pagrindinė spektaklio mintis yra parodyti, kokie ypatingi, skirtingi, tačiau unikalūs yra žmonės. Tai pasakojimas apie britų gydytoją Dauną, kuris daugiau nei tris dešimtmečius tyrinėjo šį sindromą. Koks buvo jo kelias link suvokimo ir, kad labai svarbu pamatyti kiekvieno žmogaus esmę. Nuostabi mokymų dalyvių patirtis stebint ir suvokiant, jog atskirtį tarp mūsų, įvairių žmonių susikuriame patys.
Lektorė pasidalino metodais, kaip stiprinti ryšį su kitu žmogumi, kaip nusiraminti, atgauti pusiausvyrą. Užduočių, socialinių eksperimentų metu dalyvės mokėsi įsiklausyti į kito žmogaus poreikius, jausmus, suprasti jį. Mokymai atskleidė, kad norint pokyčių darbe, darželio grupėje, vaikuose, visų pirma pokyčiai turi įvykti mumyse. Turime mokytis būti pozityvūs, mokytis atlaikyti ir priimti visus iššūkius, išlikti pusiausvyroje, medituoti, atlikti kvėpavimo pratimus, pabūti su savimi, pabūti tyloje. Tuomet, atrodo, visiškai nepasiekiami ar neįveikiami dalykai išsisprendžia tiesiog savaime, natūraliai, lyg taip ir turėjo būti.