Informacija mokykloms apie Šiaulių Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiamas paslaugas
Informacija tėvams apie nemokamas psichologų konsultacijas „Tėvų linijoje“
Profesionalios psichologų konsultacijos visais klausimais, susijusiais su vaikų ir paauglių auginimu, auklėjimu, jų elgesiu, taip pat tarpusavio santykiais, nuo šiol „Tėvų linijoje“ teikiamos ne tik telefonu, bet ir el. laiškais Psichologų konsultacijos el. laiškais
Feisbukas Paramos vaikams centras
„Tėvų linijos“ nuoroda
Šiaulių lopšelyje-darželyje „Berželis“ švietimo pagalba teikiama vadovaujantis
Šiaulių lopšelio-darželio „Berželis“ Vaiko gerovės komisijos darbo reglamentas 2024-09-10 ĮV-89
Vaiko gerovės komisija, patvirtinta Šiaulių lopšelio-darželio „Berželis“ direktoriaus 2024-02-01 įsakymu Nr. ĮV-18 „Dėl Šiaulių lopšelio-darželio „Berželis“ vaiko gerovės komisijos sudėties patvirtinimo“
Pirmininkė – Jurgita Smilgienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
nariai:
Raimonda Mikalauskienė, logopedė, specialioji pedagogė, vaiko gerovės komisijos sekretorė (atsakinga už bendruomenės švietėjišką veiklą, susijusią su vaiko gerove ir pozityvia tėvyste);
Zita Grinvaldienė, logopedė, specialioji pedagogė (atsakinga už pagalbos netinkamai besielgiančių vaikų aprašo funkcijų vykdymą, pagalbą grupių mokytojams ir pagalbos specialistams, rengiant pritaikytas programas);
Sandra Radavičienė, logopedė, specialioji pedagogė (atsakinga už įtraukiojo ugdymo įstaigoje koordinavimą, pagalbą grupių mokytojams ir pagalbos specialistams, rengiant pritaikytas programas);
Virginija Kripienė, judesio korekcijos mokytoja (atsakinga už smurto prevencijos ir intervencijos tvarkos aprašo funkcijų vykdymą, švietėjišką veiklą vaiko gerovės klausimais bendruomenėje);
Ieva Vilimaitė-Grigaliūnienė, socialinė pedagogė (atsakinga už ugdytinių socialinį ir emocinį ugdymą, socialinių ir emocinių pedagoginių problemų sprendimą, socialinės pedagoginės pagalbos teikimą, krizių valdymą, bendruomenės švietimą socialinio, emocinio ugdymo klausimais);
Donata Milkintienė, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje (atsakinga už fizinės ir emocinės sveikatos gebėjimo stiprinimo įgyvendinimą, švietėjišką veiklą bendruomenėje).
Logopedo veikla
Logopedas teikia specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų.
Logopedės Sandra Radavičienė, Raimonda Mikalauskienė, Zita Grinvaldienė, Danguolė Mikutienė, Laima Pušinskienė, Gabija Tuzinaitė.
Specialiojo pedagogo veikla
Specialusis pedagogas teikia pagalbą vaikams, kuriems Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai. Specialieji ugdymosi poreikiai dažnai pasireiškia:
Specialusis pedagogas organizuoja individualias ir grupines specialiąsias pedagogines pratybas. Pratybų metu padeda vaikams lavinti sutrikusias funkcijas, ieško būdų, kaip lengviau įsisavinti mokomąją medžiagą, pasiruošti mokyklai, taikydamas įvairius specialiuosius ugdymo būdus ir metodus.
Specialiosios pedagogės Sandra Radavičienė, Raimonda Mikalauskienė, Zita Grinvaldienė.
Socialinio pedagogo veikla
Socialinis pedagogas siekia padėti vaikams geriau adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, ugdymo įstaigoje, racionaliau išnaudoti visas teikiamas galimybes ugdytis, augti. Identifikuoti vaiko individualias galimybes ir reikmes, apsaugoti jį nuo grėsmę keliančių veiksnių. Socialinis pedagogas dirba kartu su pedagogais, grupių auklėtojomis, kitais specialistais, tėvais, įtėviais, globėjais (rūpintojais) ar kitais teisėtais vaiko atstovais, bendruomene.
Socialinė pedagogė Ieva-Vilimaitė-Grigaliūnienė
Judesio korekcijos mokytojo veikla
Judesio korekcijos mokytoja Virginija Kripienė
Šiaulių miesto Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiama švietimo pagalba
Pedagoginė psichologinė tarnyba
Mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas bei švietimo ir / ar specialiojo ugdymo skyrimas
Šiaulių miesto Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau – Tarnyba) vertinami asmenys nuo 0 iki 21 metų, kurie gyvena Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ir (ar) yra ugdomi Šiaulių miesto savivaldybės ugdymo įstaigose, kurių steigėja yra Šiaulių savivaldybės taryba.
Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.
Įvertinimas atliekamas remiantis „Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašu“, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1775.
Ugdymo įstaigos vaiko gerovės komisija (toliau – VGK), atlikusi ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus mokinių (vaikų) specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, rekomenduoja atlikti išsamų įvertinimą Tarnyboje. VGK pateikia Tarnybai dokumentus:
Ikimokyklinio amžiaus vaikų vertinimą atlieka Tarnybos logopedas, esant reikalui specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, vaikų neurologas, surdopedagogas (jeigu vaikas turi klausos sutrikimų).
Kompleksinį mokinių vertinimą atlieka Tarnybos specialistai: psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, esant reikalui – vaikų neurologas, surdopedagogas (jeigu vaikas turi klausos sutrikimų).
Atlikę vaiko gebėjimų įvertinimą, specialistai pateikia tėvams (globėjams, rūpintojams) ir pedagogams išsamias išvadas apie mokinio gebėjimų stipriąsias ir silpnąsias puses, rekomenduoja tolimesnius ugdymo būdus, programas ir reikalingą mokiniui pagalbą.
Psichologinės pagalbos vaikams teikimas
Individualios psichologo konsultacijos skirtos padėti šeimai suprasti vaikui kylančius sunkumus, numatyti reikalingos pagalbos kryptis ir, bendraujant su tėvais (globėjais, rūpintojais), tuos sunkumus spręsti.
Į psichologą individualioms konsultacijoms gali kreiptis:
Surdopedagoginės pagalbos vaikams teikimas
Surdopedagogas teikia specialiąją pedagoginę (surdopedagoginę) pagalbą ir korekciją ankstyvojo, ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams, turintiems įvairaus laipsnio klausos sutrikimus, taip pat kochlearinių implantų naudotojams, veda tarties, klausos lavinimo ir kalbos ugdymo pratybas.
Konsultacinės ir metodinės pagalbos ugdymo įstaigoms teikimas
Psichologinės pagalbos teikimas valdant įstaigų krizes
Tarnybos psichologų komanda padeda mokyklos VGK krizės mokykloje metu (psichologinių krizių mokykloje intervencija ir postvencija įvykus savižudybei, smurto atvejui ar kitoms sudėtingoms, netikėtoms situacijoms). Tarnybos psichologų komanda padeda mokyklos bendruomenei išgyventi kilusių jausmų sumaištį, išreikšti visus su kriziniais išgyvenimais kilusius jausmus ir juos priimti. Padedama įveikti krizę ir grįžti į įprastą gyvenimo ir funkcionavimo lygį.